ANAK2 PENGIKAT KASIH SYG

ANAK2 PENGIKAT KASIH SYG

Friday 29 July 2011

AMIN MASUK PERTANDINGAN MEWARNA .......SYOKNYA

SABTU...lepas anak aku Amin masuk pertandingan mewarna punya la seronok dier xsabar nk pegi .....pertandingan mewarna tu diadakan berdekatan dgn rumah aku didlm kawasan masjid ajer ....jd aku pegi jln kaki ajer memandang jiran2 aku pun anak dier masuk -pertandingan mewarna jgk .....kami pun jln la beramai 2 memandangkan pertandingan itu bermula pukul 8pg ....Amin xkisah bgn awal sbb dier dh terbiasa bgn pergi kesekolah .....pd awal pg tu semua peserta dikehendaki mendaftar ....bg mendapat kn no ....giliran bknnya apa krn pertandingan itu ader menyediakn cabutan bertuah ....hmmm....Amin mendapat no 34 .....selepas itu mereka memberi pensil colur utk peserta sorang satu ....padahal kami dh beli calour kt Amin xper la jwb nya colur yg kami beli aku simpan utk Amin naik sekolah tahun depan lg pun sekarang dh bln 7 xlama lg sampai la ujung tahun ....bkn aper jimat kos ...hehehe...bila semua kertas mewarna diberikan punya la semangat Amin tu....budak2 yg lain pun cmtu ....tempoh mewarna diberikan 1 jam .....bermula la mewarna .....mula - mula punya elok AMIN mewarna .....selepas setengah jam duduk disitu melihat amin mewarna tetiba jiran aku mengajak aku pergi mkn aku pun tinggal kn Amin bersama dgn jiran aku yg lagi sorang krn memandangkn dier dh mkn ....aku pun pegila mkn bkn jauh pun sesudah mkn aku kembali kedalam masjid untuk melihat amin mewarna tetiba jiran aku bgtau yg amin menangis mencari aku ....padahal guru nya dh bgtau yg aku pegi mkn tapi dier tetap nangis dan xmahu meneruskn mewarna ....nasib baikla aku pegi xlama sgt ....aku pun pujuk dier mewarna akibat drpd itu Amin mara dan dh malas nk mewarna serta dier hampir nk masukn kertas mewarna tu dlm beg dan bw balik ...aku tgk budak lain punya la cantik mewarna cuma Amin ajer yg warna teruk skit ......pening kepala aku Amin mula merungut nk blk...sbb sudah bosan .....aku pun menyuruh gurunya mengambil kertas mewarna sblm Amin sempat mengoyak nya ....hmmm...budak2 memang byk ragam ...kekadang aku ibunya pun xfhm .....selepas selesai mewarna kami tunggu pengumuman siapa pemenang mewarna aku tahu dh amin xkn menang cuma disbbkn ader cabutan bertuah aku tunggu jgk mujur la anak aku Ira pun xbuat perangai .....bila sampai mereka umum kn pemenang cabutan bertuah alhamdulillah tuah itu ader pada anakku AMIN sudah rezeki dier ....mudah2 an tuah itu sentiasa bersama dier selamanya......AMIN YA RABBAL ALAMIN punya seronok nya amin pegi ambik hadiah dier ....hmmm aku pun tumpang seronok jgk sbg ibunya ......setelah selesainya AMIN balik bersama ayahnya krn aku menyuruh ayah nya dtg ambil kerana susah nk bw blk hamper yg amin menang tu .....seronok nya bila kita tgk anak kita gembira kn ....membesar dgnbermcm ragam .... aku ingin jdkn ini sebahagian dr kenangan terindah aku dan anak ku AMIN....mudah-mudahn banyak lg kenangan terindah yg AMIN akan cipta .......berkat dr MU YA ALLAH ......HIDUP ITU INDAH ......

No comments:

Post a Comment